خرما صفوی غذای تقویتی برای حیوانات خانگی است!

خرما صفوی در منطقه مرو در شمال سودان با تمام جنبه های زندگی مرتبط است، از کشت آن، از طریق رشد و برداشت میوه های آن، تا استفاده های مختلف از آن و محصولات آن.

به خصوص که جامعه مروی با توجه به فعالیت اقتصادی عمومی آن جامعه ای کشاورزی دامداری است.

این امر عمدتاً به کشت درختان خرما بستگی دارد که تأثیر بسزایی در شکل گیری دانش و فنون سنتی به طور خاص و میراث فرهنگی به طور کلی دارد.

دانش و فنون سنتی سیستم‌ها، روش‌ها و شیوه‌های اکتسابی هستند که مربوط به دیدن گروه خاصی از افراد در یک زمینه محیطی و اجتماعی کاملاً تعریف شده در اطرافشان است.

شبیه سازی و تمرین توسط اعضای آن گروه در تعامل با محیط طبیعی خود. این به تجربیات انباشته شده توسط اعضای آن جامعه خاص در نتیجه آن تعامل اشاره دارد.

پرورش نخل مهمترین فعالیت انسان در محیط زیست منطقه مرو در شمال سودان است.

خرما صفوی

اساساً بر دانش و فنون سنتی متکی است و منظور در اینجا مجموعه ای از روش ها، روش ها، مهارت ها و تکنیک های محلی است که توسط اعضای جامعه برای پرورش نخل خرما برای تولید خرما استفاده می شود.

زیرا مربوط به پرورش درخت خرما می باشد و نویسنده در این مقاله شرحی از دانش و فنون سنتی مورد استفاده در پرورش درخت خرما ارائه می دهد که ابتدا با تهیه انشعابات انجام می شود. نهال هایی که در منطقه به (لمینیت) معروف است.

وی در آماده سازی برای کاشت آن مراحل کاشت موسوم به (نهال)، سپس گرده افشانی به نام (جوفوزه)، مراحل رشد خرما و سپس برداشت به نام (علف هرز خرما) را توضیح داد.

دانش و تکنیک های مربوط به روش نگهداری محصول خرما.

لمینیت:

لمینیت فرآیند تهیه و پردازش کاسبرگ نخل است. کاشت آن در جای دیگر؛ برای تولید درختان خرما مشابه نخل مادر که به نام نهال معروف است. این شاخه ها در ساقه درخت خرما از بالا، پایین ساقه و یا در کنار ساقه درخت خرما روی زمین رشد می کنند.

در منطقه شمال به زبان عامیانه (بنات النخله) گویند حمدنا الله فضل الله می گوید: نخل دختران می آورد (1) و راوی نخل را به مادری تشبیه می کند که .

دختری به دنیا می‌آورد و آنچه در اینجا نگران ماست این است که با این دختر، یعنی اولاد، چگونه رفتار می‌شود و از تکنیک‌ها و دانش‌های سنتی استفاده می‌شود تا اینکه از نخل مادر جدا شود و در نخل دیگری کاشته شود.

محل. پس از آن به درخت نخل خودکفا تبدیل می شود و به این فرآیند در منطقه فرآیند لمینیت می گویند.