کشمش طلایی بناب با جایگاه نخست را در بین خشکبار از آن خود کرد

کشمش انگور خشک است. بر خلاف سایر میوه های خشک که هنگام خشک شدن شیرین می شوند، کشمش بدون شکر اضافه شده ساخته و بسته بندی می شود. این میوه خشک حاوی گلوکز کافی است و یکی از بهترین شیرین کننده های طبیعی است.

ریشک، بافت گوشتی، رنگ محو شده. نباید خیلی سفت یا برعکس خیلی نرم باشد. طعم آن فقط شیرین است، اما نباید تلخی و اسیدیته بیش از حد در آن وجود داشته باشد.

اگر قانون ساده بررسی کشمش طلایی بناب را می دانید، نیازی به ارزیابی ظاهر نیست، در مورد روش خشک کردن خود زحمت بکشید. وقتی پشت پیشخوان ایستاده اید، فقط باید چند کشمش را بالا بیاورید. آنی که با صدای آرام سقوط می کند با کیفیت ترین و سالم ترین است.

کشمش همچنین سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن، بور، ویتامین های متعدد، عناصر ماکرو و ریز است. کشمش فاقد چربی اشباع شده، کلسترول و گلوتن است. این یک محصول غذایی بسیار مفید و گاهی ضروری است.

کشمش

کشمش حاوی پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و مواد مغذی است که برای سلامتی و رفاه عمومی مفید است.

سود عمومی
1. احتمال بیماری لثه را کاهش می دهد.
معمولاً میوه های خشک (به دلیل قند زیاد) بر وضعیت حفره دهان تأثیر منفی می گذارند. اما این در مورد کشمش صدق نمی کند.

می تواند سلامت دهان را بهبود بخشد و حفره ها را از بین ببرد. مطالعات نشان داده است که کشمش حاوی مواد شیمیایی گیاهی ضد میکروبی است که از رشد باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند، جلوگیری می کند.

برای اولین بار کشمش در شرق به دست آمد. ایرانیان باستان از آن برای لشکرکشی های طولانی مدت، کاروان های طولانی و دریانوردی استفاده می کردند.

برخی منابع می گویند که کشمش برای مصریان باستان نیز آشنا بوده است. این از نقاشی های دیواری کشف شده، که بیش از 4 هزار سال پیش ساخته شده است، ایجاد شد. ذکر بعدی کشمش در قرن X-IX قبل از میلاد بود.

ه. می گویند او با کشتی های بازرگانان فنیقی به اروپا رسید.