پسته فندقی رفسنجان یک میان وعده برای گربه ها

پسته فندقی رفسنجان مانند اکثر آجیل ها منبع خوبی از ویتامین E است در مطالعات موش، مشخص شد که این ماده مغذی خطر سمیت عصبی محیطی را کاهش می دهد.

پوسته های رسیده پسته برای کاهش اضطراب در موش ها یافت شد آجیل همچنین ممکن است عملکرد شناختی، یادگیری، حفظ اطلاعات و حرکت سریع چشم را در طول خواب افزایش دهد. با این حال، اطلاعات کافی در این زمینه وجود ندارد.

برخی شواهد حکایتی نشان می‌دهند که روغن پسته ممکن است با التهاب مغز مبارزه کند و اسیدهای چرب ضروری در مغز را حفظ کند پسته همچنین ممکن است در محافظت از عملکرد مغز در برابر اختلالات احتمالی ناشی از داروهای ضد سرطان نقش داشته باشد.

شواهد حکایتی نشان می دهد که پسته ممکن است باروری را افزایش دهد با این حال، در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز داریم

مطالعات نشان می دهد که پسته می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی عمل کند. مصرف روزانه یک مشت آجیل به مدت سه هفته میل جنسی را در مردان بهبود می بخشد.

آرژنین، فیتوسترول و آنتی اکسیدان های موجود در آجیل نشان داده اند که به درمان اختلال نعوظ کمک می کنند.

پسته دارای بیشترین مقدار فیتواستروژن در بین مغزها است آنها ممکن است سطح استروژن را افزایش دهند و به تنظیم چرخه قاعدگی و ویژگی های جنسی ثانویه کمک کنند.

پسته حاوی ویتامین E است. این ویتامین از پیری مزمن UV پوست جلوگیری می کند آجیل همچنین حاوی مس است. این ماده مغذی به تولید الاستین کمک می کند که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند و افتادگی پوست را درمان می کند.

در یک مطالعه، موش های تحت درمان با ویتامین E علائم کمتری از آسیب پوستی ناشی از UV نشان دادند.

اینها فواید پسته برای سلامتی است. در حالی که ما برخی از مواد مغذی موجود در آجیل را دیدیم، ترکیبات مهم دیگری نیز وجود دارند که مسئول فواید آن هستند. در قسمت بعدی به مشخصات تغذیه ای پسته می پردازیم.