میوه خشک طبع گرم دارد؟

مصرف میوه یکی از مهمترین عناصر یک رژیم غذایی متعادل است میوه خشک مشهد حاوی بسیاری از مواد مغذی ارزشمند و ترکیبات فعال بیولوژیکی مانند پلی فنول ها، کاروتنوئیدها و ویتامین ها هستند که بر سلامت انسان تأثیر مثبت دارند.

مصرف منظم میوه می تواند از بدن در برابر ابتلا به بیماری های متابولیک متعدد مرتبط با عادات تغذیه ای نادرست که به کاهش بروز انواع مختلف سرطان و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک و محافظت کند.

ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در میوه خشک شکلاتی باعث کاهش سطح کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) در خون و کاهش فشار خون می شود.

بسیاری از میوه ها فصلی هستند و بنابراین در طول سال در دسترس نیستند یکی از قدیمی ترین روش های نگهداری میوه که باعث افزایش قابل توجه ماندگاری میوه ها و در نتیجه در دسترس بودن میوه ها می شود، خشک کردن است.

توزیع، نگهداری و حمل و نقل میوه های خشک آسان تر است. میوه ها را می توان به شکل کامل خشک کرد.

حتی اگر میوه‌های خشک حاوی سطوح بالایی از کربوهیدرات‌ها از جمله قندها هستند، مصرف‌کنندگان آنها را به عنوان یکی از بهترین میان وعده‌ها می‌شناسند.

زردآلو، سیب، زغال اخته و آلو خشک از محبوب ترین میوه خشک فله ای خشک هستند شرایط خشک کردن مناسب این میوه ها امکان ارائه محصولاتی با کیفیت غذایی بالا و غنی از ترکیبات فعال بیولوژیکی را فراهم می کند.

زردآلو خشک به عنوان منبع غنی از کاروتنوئیدها (به عنوان مثال، بتا کاروتن و لوتئین)، پلی فنول ها، و به ویژه اسید کلروژنیک و فیتواستروژن شناخته شده است.

اسیدهای فنولیک و فلاوانول ها در میوه خشک تواضع یافت می شوند زغال اخته خشک منبع غنی از فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک، به ویژه اسید است.

  • منابع:
    1. Biologically Active Compounds in Selected Organic and Conventionally Produced Dried Fruits
  • تبلیغات: 
    1. قیمت سرامیک صادراتی کمر شکن شد!!
    2. با استفاده از این روش ها ماهی ۴۰ میلیون درآمد کسب کنید!
    3. وجود موجوداتی عجیب و غریب در کره مریخ همه را شگفت زده کرد!
    4. اتفاقی ترسناک که باعث قتل جوان ۲۰ ساله شد!