شکلات شونیز پرچمی مناسب ترین کود برای گیاهان است

یافته های مطالعه مشاهده ای نیز متناقض بوده است. او خاطرنشان کرد: برخی از آنها هیچ فایده‌ای پیدا نکرده‌اند و برخی دیگر دریافته‌اند که کسانی که به طور معمول یا بیشتر شکلات شونیز پرچمی می‌خورند، بیشتر در معرض افزایش وزن هستند.

چنین مطالعاتی همچنین اغلب انواع مختلف شکلات را در نظر نمی گیرند، که می تواند در محتوای کاکائو آنها متفاوت باشد.

شمارش قند، چربی و کالری ممکن است هر گونه فواید سلامتی کاکائو را خنثی کند.

برای رفع برخی از این کاستی ها، دکتر منسون و همکارانش یک کارآزمایی بزرگ و تصادفی بر روی بیش از 21000 سالمند در ایالات متحده انجام دادند.

به نیمی از شرکت کنندگان مکمل عصاره کاکائو حاوی 500 میلی گرم فلاوانول کاکائو و به نیمی دیگر دارونما داده شد. نتایج مطالعه به نام C

پس از پیگیری شرکت کنندگان به مدت 3.6 سال، محققان دریافتند در حالی که در مقایسه با گروه دارونما، گروه مکمل کاکائو از نظر آماری کمتر در معرض حوادث قلبی عروقی از جمله حملات قلبی و سکته مغزی قرار نداشتند، آنها 27 درصد کاهش مرگ و میر قلبی عروقی داشتند.

شکلات شونیز پرچمی

دکتر منسون این نتایج را «سیگنال‌های امیدوارکننده برای محافظت از قلب» نامید، اگرچه او تأکید کرد که برای تأیید یافته‌ها قبل از تبدیل آنها به توصیه‌هایی برای مصرف فلاوانول کاکائو، آزمایش دیگری لازم است.

نکته مهم این است که آزمایش COSMOS به شرکت‌کنندگان شکلات نداد، بلکه کپسول‌های غلیظی از عصاره کاکائو تولید شده توسط سازنده شکلات‌سازی مریخ را به شرکت کنندگان داد که تا حدی بودجه این مطالعه را نیز تامین کرد.

دکتر مانسون گفت که برای به دست آوردن همان مقدار فلاوانول های زیست فعال کاکائو از شکلات، یک فرد باید روزانه نزدیک به 4000 کالری شکلات شیری یا 600 کالری شکلات تلخ بخورد و خاطر نشان کرد که بخش زیادی از فلاوانول ها می توانند در طول روز از بین بروند. پردازش شکلات

دکتر منسون گفت، شکلات “یک خوراکی فوق العاده است، اما برای درک آن به عنوان یک غذای سالم، فکر می کنم محدودیت هایی دارد.”

دکتر منسون گفت که بسیاری از تحقیقات، از جمله تحقیقات او، در مورد فواید بالقوه شکلات و کاکائو برای سلامتی، توسط شرکت‌های شکلات‌سازی مانند Mars تامین شده است.

او افزود: “این آزمایشات گران هستند” و بودجه دولتی برای مطالعات تغذیه به طور کلی محدود است. تحقیقات نشان می‌دهد که نتایج حاصل از مطالعات حمایت‌شده توسط صنایع غذایی، از جمله مطالعات مربوط به شکلات، به احتمال زیاد برای شرکت‌هایی که بودجه آنها را تامین می‌کنند، مطلوب است، اگرچه دکتر منسون گفت که مریخ در طراحی یا تجزیه و تحلیل آزمایش COSMOS دخالتی نداشته است.