تاثیرات گردو سیاه بر روی سبک زندگی اشخاص!

هدف این مقاله تعیین کمیت ریز مغذی‌های موجود در گردو سیاه و پرداختن به فواید آن برای سلامتی انسان است، پروفایل متابولیک 11 رقم گردوی سیاه با استفاده از کروماتوگرافی مایع با عملکرد فوق العاده بالا همراه با طیف سنج جرمی با وضوح بالا زمان پرواز چهار قطبی انجام شد.

نتایج نشان داد که بیشترین غلظت ویتامین B9 در رقم دانیل (متوسط ​​شدت سیگنال نسبی 229.53 × 104 mAU) وجود داشت، ارقام «سورپرایز» و «دانیل» بیشترین میزان ویتامین B5 را داشتند.

اما ویتامین A، D3، E و K بین ارقام تفاوت معنی داری نشان نداد. سطوح محتوای ویتامین در بین ارقام با استفاده از روش آنالیز واریانس یک طرفه با سطح معنی داری (05/0 > P) مقایسه شد.

آنالیز مواد معدنی برای مغز گردوی سیاه، گردوی ایرانی و پودر پروتئین گردوی سیاه با استفاده از طیف‌سنجی انتشار نوری پلاسمای جفت القایی انجام شد.

داده های تجربی برای مغز گردو سیاه 0.04 میلی گرم در گرم برای آهن و 0.03 میلی گرم در گرم برای روی و برای گردو سیاه پودر پروتئین 0.07 میلی گرم در گرم برای آهن و 0.07 میلی گرم در گرم برای روی است. تجزیه و تحلیل اسید آمینه و مقایسه آن با مغز گردو سیاه نشان می دهد که آرد و پودر پروتئین گردو سیاه دارای مقدار بیشتری از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری هستند. بنابراین، محققان، مهندسان فرآیندهای غذایی و توسعه دهندگان محصولات غذایی باید مزایای سلامتی گردو سیاه را در نظر بگیرند و پتانسیل تجاری این محصول بومی زراعی را بررسی کنند.

گردوی سیاه (Juglans nigra L.) متعلق به خانواده Juglandaceae و بومی شرق و غرب میانه ایالات متحده است، به گردوی سیاه شرقی یا گردوی آمریکایی نیز معروف است.

این دومین گونه گردو در ایالات متحده است که میسوری پیشتاز است، از آنجایی که چوب به زیبایی رنگ، محکم و کار با آن آسان است، گردو سیاه یکی از با ارزش ترین گونه های چوب سخت آمریکای شمالی از نظر تجاری و اقتصادی است.

گردوی ایرانی که گاهی به نام گردوی معمولی یا انگلیسی نیز شناخته می شود، گونه ای نزدیک به هم (Juglans regia L.) بومی آسیای مرکزی است که در اکثر کشورهای اروپایی تولید می شود.

درخت گردو سیاه درختی بزرگ و سریع رشد است که ممکن است به 30 تا 38 متر ارتفاع و 76 تا 120 سانتی متر قطر برسد و درختان منفرد می توانند 100 سال یا بیشتر عمر کنند، میوه شامل پریکارپ یا پوسته (پوشش بیرونی گوشتی)، اندوکارپ بسیار سخت (پوسته) و هسته (لپه و جنین) است، همچنین قیمت گردو کیلویی سیاه نسبت به قیمت گردو سفید تفاوت چندانی نیز ندارد.

برخی افراد به دنبال قیمت بادام سنگی درجه یک نیز می باشند، زیرا درباره خواص این محصول مطلع هستند.

دومی معمولا به صورت خام یا پخته خورده می شود، پوسته گردوی سیاه برای استفاده در انواع کاربردهای صنعتی فرآوری می شود.

هسته آن شیرین، روغنی و سرشار از پروتئین است، گردو سیاه از دیگر گونه های آجیل با طعم متمایز، قوی، تنوع آشپزی باورنکردنی و مزایای سلامت چشمگیر متمایز می شود.

آنها موادی ایده آل برای مصرف کنندگانی هستند که به مواد افزودنی غذایی اهمیت می دهند زیرا محصولی کاملاً طبیعی هستند، گردو سیاه یکی از مفیدترین و پر استفاده ترین درختان بومی است که در جنگل های طبیعی ایالات متحده رشد می کند.

  • منابع:
    1. Quantification of Vitamins, Minerals, and Amino Acids in Black Walnut
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر استفاده از نخود در ذوب کردن شمش طلا!
    2. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    3. 5 تکنیک جدید برای امید به زندگی بیشتر!
    4. مردی با استفاده از نبات بنزین درست کرده است!