با آویشن کیلویی رشد گل رز خود را دوبرابر کنید!!!

 

آویشن کیلویی چیست؟ این گیاه محبوب در اروپا به خصوص مدیترانه رشد می کند و از خانواده نعناع است.

بسیار معطر، دارای برگهای سبز خاکستری کوچک و طعمی شیرین خاکی است. انواع مختلفی وجود دارد، اما آسان‌ترین آنها در بریتانیا آویشن معمولی یا باغی و آویشن لیمویی است که برگ‌های کمی بزرگ‌تر دارد و طعمی با رنگ لیمویی پوشانده شده است. هر دو نوع با سبزیجات مدیترانه ای، تخم مرغ، گوشت خوک، بره، ماهی و شکار به خوبی کار می کنند. این کاملا مقاوم است، بنابراین می تواند زمان پخت طولانی را تحمل کند.

آویشن در چه زمانی است؟
در تمام طول سال. با خرید یک گلدان از مرکز باغ خود در هزینه (و بسته بندی) صرفه جویی کنید – گلدان با خوشحالی روی یک طاقچه گرم زندگی می کند یا آن را در جعبه گیاهان کاشت می کند.

نحوه پرورش آویشن خود را از کارشناسان Gardeners World بیاموزید.

آویشن

بهترین آویشن را انتخاب کنید
برگ هایی تازه به نظر می رسد، با ساقه های انعطاف پذیر. از هر چیزی که خشک، قهوه ای یا کپک زده است خودداری کنید.

طرز تهیه آویشن
بشویید، سپس یا از کل شاخه استفاده کنید یا برگها را بردارید و ساقه را دور بریزید. برای جدا کردن برگ ها از ساقه ها، یک ساقه را در بالا نگه دارید و سپس انگشت شست و سبابه دست دیگر خود را محکم در امتداد ساقه از بالا به پایین بکشید – برگ ها باید در حین حرکت جدا شوند.

نحوه نگهداری آویشن
آویشن تازه خرد شده را باید در کاغذ آشپزخانه مرطوب بپیچید، در کیسه سوراخ دار قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. تا 5-6 روز ادامه خواهد داشت. آویشن خشک را باید در یک ظرف دربسته در مکانی خنک و تاریک نگهداری کرد – باید 4-6 ماه ماندگاری داشته باشد.

طرز پخت آویشن
در خورش ها، قیمه ها، مارینادها، املت ها یا تخم مرغ های همزده استفاده کنید.

جایگزین های آویشن
گیاهان دارویی پروونس یا پونه کوهی را امتحان کنید.

راهنمای ما در مورد نحوه پرورش گیاهان دارویی خود را ببینید.