انواع چاپ چهره بر روی پارچه تریکو کیلویی زیبا جلوه می دهد!

در این بخش از مقاله قصد داریم تا در مورد پارچه تریکو کیلویی و انواع مختلف آن برای شما توضیح دهیم بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

بافندگی

اکنون که الیاف داخلی از الیاف دیگر جدا شده اند، می توان آنها را به صورت سیم های ظریف شانه کرد. پس از اینکه الیاف شانه شدند، آماده چرخیدن هستند.
حال چرخش
پس از چرخاندن روی یک قاب ریسندگی، نخ به دست آمده بر روی یک ماسوره پیچیده می شود.

برای اطمینان از اینکه نخ کتان از هم نپاشد، لازم است این فرآیند سیم پیچی در شرایط مرطوب و مرطوب انجام شود و نخ ریسیده شده از یک حمام آب گرم عبور داده شود تا از انسجام بیشتر نخ اطمینان حاصل شود.

در نهایت، تولیدکنندگان کتان نخ را خشک کرده و آن را به شکل بوبین می‌پیچند. سپس نخ آماده رنگرزی، فرآوری و تبدیل به پوشاک، کالاهای خانگی یا سایر منسوجات می شود.

پارچه تریکو کیلویی
مکان های تولید پارچه کتان
پارچه کتان خاکستری
چین در حال حاضر مانند اکثر منسوجات بزرگترین تولید کننده کتان است. شرکت های تولید پارچه کتان در چین واقع شده اند.

با این حال، تولید محصولات کتانی با کیفیت بالا بخش مهمی از فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است و ایرلند، ایتالیا و بلژیک همچنان تولیدکنندگان مهم کتانی هستند.

کتانی که عمدتاً برای کالاهای خانگی استفاده می شود، در مقادیر زیادی نیز در ایالات متحده تولید می شود.

قیمت پارچه کتان
پارچه کتان ضخیم
قیمت پارچه کتان همچنان در حال تغییر است. اطلاعاتی در مورد قیمت دلاری نخ کتانی خام در دسترس نیست، اما قیمت پارچه کتانی بافته شده بین 4 تا 8 دلار در هر یارد در نوسان است.

با این قیمت ها، کتان یکی از گران ترین الیاف طبیعی در جهان است. اما این غیر قابل انکار است که کتانی همچنان برای کاربردهای خاص تقاضای بالایی دارد.

پارچه کتانی چگونه بر محیط زیست تأثیر می گذارد؟

پارچه کتانی مهمانی

نگرانی اصلی زیست محیطی با تولید کتان، انتشار مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند هضم به اکوسیستم است.