انقضا میوه خشک تا چه زمانی است؟

آجیل های مخلوط حاوی بادام زمینی که از نظر فنی حبوبات هستند بیشترین مصرف را دارند و گردو کمترین مصرف را دارد.

تجزیه و تحلیل اخیر داده های کفایت مواد مغذی میوه خشک سیب بیش از 14000 مصرف کننده آجیل درختی بالغ را در مقابل غیر مصرف کنندگان، به استثنای زنان باردار و شیرده مورد بررسی قرار داد.

مصرف کنندگان به عنوان مصرف کنندگان اونس در روز شناسایی شدند در این مطالعه، مصرف‌کنندگان آجیل درختی به احتمال زیاد غیر اسپانیایی، مسن‌تر، درآمد بالاتر، کمتر سیگار کشیدن و فعالیت بدنی بیشتری نسبت به غیر مصرف‌کنندگان داشتند.

مصرف‌کنندگان آجیل نیز در روزهایی که آجیل مصرف می‌کردند، به میزان قابل‌توجهی انرژی دریافتی بالاتری داشتند، حدود 200 کیلوکالری بیشتر، نسبت به غیر مصرف‌کنندگان است.

با این حال، جالب است که با وجود افزایش قابل توجه انرژی دریافتی از میوه خشک افغانستان، هیچ افزایشی در BMI یا دور کمر مشاهده نشد.

در حالی که آجیل های درختی یک غذای غنی از انرژی هستند، تخمین ها حاکی از آن است که 55 تا 75 درصد انرژی مصرف شده با جبران رژیم غذایی جبران می شود و 10 تا 15 درصد دیگر جذب نمی شود.

تجزیه و تحلیل داده های همچنین نشان داد که مصرف کنندگان کمتری از آجیل درختی و کره درخت آجیل دریافت معمولی ویتامین های A، E و C، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم و روی داشتند که کمتر از میانگین تخمینی بود.

مصرف‌کنندگان آجیل درختی و کره‌های آجیل درختی نیز به احتمال زیاد دارای بالاتر از میزان مصرف کافی برای فیبر و پتاسیم رژیمی بودند.

فقط حدود 4 درصد از جمعیت غیرمصرف کننده فیبر غذایی به میزان کافی دریافت کردند 14 گرم در هر 1000 در روز، در حالی که در میان مصرف کنندگان آجیل درختی و کره خشکبار، تقریباً یک سوم جمعیت به AI رسیدند.

مصرف بیشتر فیبر در میان مصرف کنندگان آجیل به همان اندازه مصرف کنندگان میوه خشک آناناس بود.

مصرف کنندگان آجیل درختی نیز مصرف پتاسیم به طور قابل توجهی بالاتری داشتند.

11.9 درصد بالاتر از هوش مصنوعی بودند، در مقایسه با 1.9 درصد در میان غیر مصرف‌کنندگان، اگرچه هر دو گروه بسیار پایین‌تر از AI 4700 میلی‌گرم در روز باقی ماندند.

مصرف سدیم در هر دو گروه بالا بود. کیفیت جیره، همانطور که توسط HEI-2005 اندازه گیری شد، در مصرف کنندگان آجیل درختی در مقایسه با غیر مصرف کنندگان به طور قابل توجهی بالاتر بود.

علاوه بر این، کل میوه خشک شلیل، سبزیجات سبز تیره و نارنجی، سدیم و چربی جامد، الکل و قندهای افزوده امتیاز اجزای کیلوکالری در مصرف‌کنندگان آجیل درختی بیشتر از غیر مصرف‌کنندگان بود.

  • منابع:
    1. Pairing nuts and dried fruit for cardiometabolic health
  • تبلیغات: 
    1. قیمت سرامیک صادراتی کمر شکن شد!!
    2. با استفاده از این روش ها ماهی 40 میلیون درآمد کسب کنید!
    3. وجود موجوداتی عجیب و غریب در کره مریخ همه را شگفت زده کرد!
    4. اتفاقی ترسناک که باعث قتل جوان 20 ساله شد!