از تکه های ایزوگام پیروز بام برای قلاب ماهیگیری استفاده می کنند

در این بخش ار مقاله قصد داریم تا در رابطه با ایزوگام پیروز بام برای شما توضیح دهیم بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

سدها برای اهداف مختلفی ساخته می شوند، اما همه آنها هدف ذخیره آب را دارند. در کشورهایی که آب کافی دارند از آب به دست آمده برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می شود.

در کشورهای خشک آب به عنوان آب آشامیدنی یا آبیاری مناطق کشاورزی استفاده می شود. از دست دادن آب همیشه به معنای کاهش بهره وری است و حتی ممکن است پایه موجودیت جمعیت را به خطر بیندازد.

فقط سدهای خاکی دارای هسته ضد آب بودند اما تعداد زیادی از سدهای بتنی از طریق شکاف ها آب را از دست می دهند. تکنولوژی های مختلفی برای ترمیم سطح بتنی سد وجود دارد اما یکی از مطمئن ترین و مقرون به صرفه ترین آنها استفاده از ژئوممبران ضد آب است.

انتخاب ژئوممبران و نحوه تثبیت سیستم عایق رطوبتی موضوع بسیار مهمی برای دریافت آب‌بندی طولانی مدت سد است.

ایزوگام

سیستم‌های ژئوممبران ضد آب برای عایق‌سازی سدها برای بازگرداندن آب‌بندی به کل سطح، یا در مناطق نشتی یا در ترک‌ها استفاده می‌شوند. برخی از مزایای آن عبارتند از: جلوگیری از نفوذ آب، اتصالات پل و ترک های بزرگ، جلوگیری از ایجاد فشارهای بالابرنده، محافظت از یخ زدگی/ذوب برای صورت، کمک به تاخیر در واکنش قلیایی-دانه (AAR) و غیره.

عایق رطوبتی تونل یکی از کارهای چالش برانگیز است. این نوع سیستم های عایق رطوبتی با الزامات بسیار سختگیرانه ای در مورد دوام، قرار گرفتن در معرض، پایداری و شرایط استرس مواجه هستند.

برای عایق رطوبتی در تونل ها یا سازه های زیرزمینی، مهم است که کل سیستم را به جای لایه های عایق رطوبتی جداگانه در نظر بگیرید. با توجه به دوام سازه های زیرزمینی، معمولاً ورود آب مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود.

 

طراحی اولیه سیستم های عایق رطوبتی در ساخت تونل به طور معمول دو نوع است، سیستم تخلیه و سیستم فشار. سیستم تخلیه شده به آب اجازه می دهد تا از سیستم خارج شود که معمولاً به نام سیستم چتر نیز شناخته می شود. از طرف دیگر، سیستم فشار، آب را در پشت غشاء برای یک دوره دائمی نگه می دارد.