آیا قیر باعث نابودی طبیعت می شود؟

قیر برای آسفالت یکی از محصولات فرآوری روغن است، خواص قیر نفتی تحت تأثیر خود منبع نفت و فرآیند تکنولوژیکی فرآوری روغن است. البته اکثر پالایشگاه های اروپایی به دلایل فروش مجدد فرآورده های نفتی، به ویژه نفت مناسب برای بازیابی فراکسیون های سبک و متوسط، در حال فرآوری هستند.
بنابراین، نفت سبک مورد نیاز است، با بازده کم بخش های سنگین که از نظر اقتصادی و در شرایط کارآمد برای پردازنده های موجود در بازار نفت هستند. از منظر پالایشگاه، محتوای و نسبت آسفالتین ها و مالتن ها به عنوان اجزای ضروری قیر از اهمیت کمتری برخوردار می شود، با این حال، این امر می تواند تأثیر قابل توجهی بر خواص آتی چسب قیری داشته باشد.
آزمایشات اساسی به عنوان نقطه نفوذ و نرم شدن به ارزیابی خواص قیر و طبقه بندی قیر اختصاص دارد، این آزمایش‌ها در حال حاضر ناکافی هستند و بنابراین روش‌ها و روش‌های آزمایش جدیدی برای مشخص‌سازی قیر ایجاد شده‌اند.
موضوع اصلی رویکرد مبتنی بر عملکرد برای ارزیابی خواص چسباننده قیر پاسارگاد، ارزیابی خواص از نقطه نظر عملکرد روسازی به‌عنوان تغییر شکل دائمی، خستگی و ترک‌خوردگی یخبندان است.
ارزیابی تغییرات خواص قیر در طول فرآیند تولید و روسازی مخلوط آسفالتی نیز حائز اهمیت است، این مطالعه بر روی بررسی رفتار ویسکوزیته-دما و خواص اساسی نشان‌داده‌شده توسط نفوذ و نقطه نرمی نمونه‌های قیر با درجه روسازی 50/70 و قیر اصلاح‌شده پلیمری PMB 45/80-75 متمرکز است.
ترکیب قیر یا همان گیلسونایت صادراتی با تجزیه و تحلیل SARA و تجزیه عنصر آلی تعیین شد، این مقاله نشان می‌دهد که چگونه آزمایش‌های سنتی به عنوان نقطه نرمی، نفوذ و ویسکوزیته تحت تأثیر ترکیب قیر قرار می‌گیرند و چگونه ترکیب قیر خواص اساسی قیر را تغییر می‌دهد.
  • منابع:
    1. Analysis of influence of bitumen composition on the properties represented by empirical and viscosity test
  • تبلیغات: 
    1. مردی با استفاده از نبات بنزین درست کرده است!
    2. 5 تکنیک جدید برای امید به زندگی بیشتر!
    3. بزرگترین زیره جهان به اندازه خربزه مشهدی
    4. تاثیر استفاده از نخود در ذوب کردن شمش طلا!